داشتن یک رزومه انگلیسی استاندارد در دنیای حرفه ای امروز   امری بدیهی است. در این مقاله قصد داریم شما را با اصول لازم برای نوشتن یک رزومه استاندارد به زبان انگلیسی آشنا کنیم.

به طور کلی یک رزومه استاندارد شامل ۶ بخش است:

  • هدف یا Objective
  • اطلاعات شخصی Personal Information
  • تحصیلات Education
  • تجارب کاری Work Experience
  • مهارت های شخصی Additional Personal Skills
  • مرجع Reference

 

در بخش اول شما باید بیان کنید که در زمینه شغلی خودتان در چه جایگاهی قرار دارید و چه اهداف شغلی را دنبال میکنید. به مثال ها زیر توجه کنید:

به بزرگ و کوچک نوشتن حروف در رزومه خود دقت کنید. 

 

Experienced and ambitious business professional seeking a challenging new project management role. (Intermediate)

I have experience in optimizing quality digital products via my most recent role and am therefore in tune with the latest developments across the online landscape. As a result, I have devised winning branding strategies for e-commerce businesses that are robust, customer-centric and set for aggressive growth. (Advanced)

 

۲- در این بخش باید اطلاعات شخصی خود را که شامل نام و نام خانوادگی، آدرس، شماره تلفن و … است در رزومه انگسی بنویسید.

 

Gloria Gonzalez

۳۲۰۴ Windover Way
Houston, TX 77204
ggonzalez@email.com
۰۰۰.۱۲۳.۴۵۶۷ (Cell)

 

۳- در بخش سوم به تحصیلات خود بپردازید و به این نکته توجه داشته باشید که رشته تحصیلی و درس های که گذرانده اید، دانشگاه و زمان تحصیل را در رزومه انگلیسی ذکر کنید. به نمونه زیر توجه کنید.

 

September 1999 – June 2000Executive MBA, Graduate School of Business, Prague

Principle studies included: Financial Accounting, Business Ethics and Public Policy, Risk Management, Economic Analysis for Managerial Decisions, Global Human Resource Management, IT and Business, Cost Management Strategies, Negotiating

 

September 1996 – June 2000

BA Economics and Law, University of Leicester, UK Modules studied: Economics of Law, Constitutional and Administrative Law, Company Law, Macroeconomics, International Finance and Trade, Economics of Human Resources.

 

۴- در این بخش به نوشتن سوابق کاری خود میپردازیم. به خاطر داشته باشید که باید عنوان شغلی به همراه مسئولیت ها و مدت فعالیت را ذکر کنیم. به نمونه زیر توجه کنید:

October 2006 – present

Project Director, GAS Holdings, Rue d’Alembert, Paris

Responsible for designing and implementing projects for company development within central-Europe.

 

۵- در این بخش میتوانید درباره مهارت شخصی خود بنویسید. توجه داشته باشید که مهارت هایی که مرتبط با شغل مورد نظر می باشد در این بخش درج شوند.

 

 

 

 

Languages spoken: French (C1 level, both speaking and writing), Czech (B2 for speaking, A2 for writing).

Advanced proficiency with the Microsoft Office Suite (Word, Excel, Outlook Express, PowerPoint, and Access). European Driving license – clean.

 

 

۶- و در آخر مرجع، که به طور معمول یک جمله همیشگی در این بخش درج می شود که در صورت نیاز کارفرما به مرجع، فرد جویای کار آن را در اختیار کارفرما قرار خواهد داد.

Available upon request

 

 

 

 

 

 

تمام بخش های فوق در قالب یک نمونه کاربردی که شما نیز میتوانید از این قالب استفاده کنید.

 

۱

Experienced and ambitious business professional seeking a challenging new project management role.

۲

First name: Tyler Surname: Jones

Address: ۴ Impasse Guéménée Ile de France
Paris

Phone number: +۳۳ ۱ ۵۳ ۰۹ ۲۰ ۲۱
Mobile: +33 735 68 00 42

۳

September 1999 – June 2000

Executive MBA, Graduate School of Business, Prague

Principle studies included: Financial Accounting, Business Ethics and Public Policy, Risk Management, Economic Analysis for Managerial Decisions, Global Human Resource Management, IT and Business, Cost Management Strategies, Negotiating

September 1996 – June 2000

BA Economics and Law, University of Leicester, UK

Modules studied: Economics of Law, Constitutional and Administrative Law, Company Law, Macroeconomics, International Finance and Trade, Economics of Human Resources.

۴

October 2006 – present

Project Director, GAS Holdings, Rue d’Alembert, Paris

Responsible for designing and implementing projects for company development within central-Europe.

July 2001 – October 2006

Assistant Management Consultant, CM Training LTD, London

Responsible for selection of new marketing suppliers.

August 2000 – July 2001

Entry Level Consultant, CM Training LTD, London

Responsible for the development of all competency- based performance tools and responsible for the recruitment of internal candidates.

۵

Languages spoken: French (C1 level, both speaking and writing), Czech (B2 for speaking, A2 for writing).

Advanced proficiency with the Microsoft Office Suite (Word, Excel, Outlook Express, PowerPoint, and Access). European Driving licence – clean.

۶

Available upon request.

 

برای مشاهده بیشتر نمونه رزمه به زبان انگلیسی اینجا کلیک کنید.

 

 

برچسب‌ها:, , , , , , , , ,

پاسخ دهید